Rehberlik Servisimizden Yükseköğretim Kurumları Sınavına Girecek Öğrencilere Öneriler

Rehberlik Servisimizden Yükseköğretim Kurumları Sınavına Girecek Öğrencilere Öneriler
Sevgili Öğrencimiz;
Hedeflerine ulaşmak için emek verdin, yaşadığın sürece değer kattın. Daha güzel bir gelecek hazırlamak için çalıştın, kendine, çevrene faydalı ve verimli olmak için çaba gösterdin ve göstermeye devam edeceksin. Gireceğin sınav senin için BİR SON DEĞİL YENİ BİR BAŞLANGIÇ. Eğitimine ilgi duyduğun mesleğe yönelik olarak yaşam boyu devam edeceksin.
Sizlere sona yaklaştığımız için değil hedefinize ulaşmanızı kolaylaştıracak öneriler sunmak isteriz.


SINAVA BİR HAFTA KALA

Sınava gireceğiniz salonu ziyaret etmelisiniz, sınav salonunda sıranızda birkaç dakika oturabilirsiniz.(soru çözmek isterseniz çözebilirsiniz.)
Sınav akşamı uyuyacağınız saatte yatmalı, sınav sabahı kalkacağınız saate yakın kalkmalısınız.
Çözeceğiniz deneme sınavlarında uçlu kalem yerine mutlaka kurşun kalem kullanmalısınız.
Anlamakta güçlük çektiğiniz ve unuttuğunuz konuları tekrar çalışmanızı öneririz. Bu çalışmaları daha önceden çıkardığınız notlardan yapabilirsiniz.
Olumlu düşünmenizi engelleyecek ve sınav da da zihninizi meşgul edecek tartışmalara ve ilişkilere girmemelisiniz.
Psikolojik olarak gerilim yaşamanıza neden olabilecek filmler ve olaylar uzak durmalısınız.
Sizi kaygılandıracak çevrelere, konuşmalara ve olaylara girmemelisiniz.
Sakatlanmanıza neden olabilecek aktivitelere katılmamalısınız.


SINAVDAN BİR GÜN ÖNCE

Sınava dinlenmiş, dinç bir şekilde girmelisiniz, ders çalışmayı bırakabilirsiniz.
Olumlu düşünceye odaklanarak kendinizi rahatlatmaya çalışmalısınız.
Kısa aralıklarla ağır egzersizlerden kaçınarak doğa yürüyüşü yapmalısınız.
Sevdiklerinizle yorucu olmayan eğlencelere katılabilir keyif alabileceğiniz sohbetler yapabilirsiniz.
Dışarıda yemek yememeli, özellikle SAĞLIĞA ZARARLI, şişkinliğe, kabızlığa, mide ve bağırsak problemi yaratacak YİYECEKLER TÜKETMEMELİSİNİZ.
Rahatlamak adına ılık bir duş alabilir, bir komedi filmi izleyebilirsiniz.
Uykunuzu alabileceğiniz saatte yatmanızı uyku kaçırıcı ilaç veya içeceklerden (kahve, çay vs.) uzak durmalısınız.
Sınavda sizden istenecek belgeleri (sınav giriş belgesi, T.C.kimlik belgesi) eksiksiz olarak hazırlayıp, kolay bulabileceğiniz bir yere koymalısınız.
Sınavda rahat edeceğiniz şekilde mevsime uygun kıyafetlerinizi bir gece önceden hazırlamalısınız.


SINAV GÜNÜ VE SINAV ESNASINDA

Besleyici ve enerji verici bir kahvaltı yapmalısınız, daha önce tüketmediğiniz yiyeceklerden uzak durmalısınız.
Sınav yerine bir saat öncesinden gitmelisiniz. Saat 10:00’dan itibaren sınav binasına öğrenci alınmayacaktır.
Sınav başlamadan önce tuvalete giriniz, şeffaf şişede bulunması gereken suyunuzu yanınıza almalısınız. Suyunuzu kontrollü içerek yeniden tuvalet ihtiyacı oluşturmamaya dikkat ediniz. (suyu sınav evraklarından uzak tutmalısınız.)
Sizin için hazırlanan sınav evraklarınızı kontrol etmeli ve ilgili yerleri doldurmalısınız.
ÖSYM sınav kurallarına uygun olarak metal para, toka, kemer, cep telefonu gibi ürünleri sınav binasına götürmemelisiniz.
Görevliler tarafından sınavda yapılacak açıklamaları iyi bir şekilde dinleyiniz, anlamadığınız yerleri sorunuz.
Sınavda etrafınızla ilgilenmemeli sadece sorulara odaklanmaya çalışmalısınız.
Soruları dikkatlice okuyup soru içinde geçen ipuçlarını ve soru köklerini gözden kaçırmamalısınız.( değildir, yoktur,beklenmez,olamaz,en önemlidir vs.)
Yapamadığınız sorularla çok fazla zaman kaybetmeden, turlama tekniğini kullanıp tüm sorulara vakit ayırmaya çalışmalısınız.
Sınav süresi bitimine 15 dakika kala kodlamadığınız cevaplar varsa hemen optik forma kodlayıp sonra kalan sorularınızın çözümüne devam etmelisiniz.
İlk gün yapılacak olan TYT sınavından sonra, ikinci gün yapılacak olan ve puan değeri daha fazla olan AYT sınavına odaklanmaya çalışmalısınız.

BAŞARILAR DİLERİZ
Özel Jale Tezer Anadolu ve Fen Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi